Citește aici interviul dat de Alex Iancu, fondator Urban Events, la ZF Live! (Partea I)

În luna august 2018, Alex a fost invitatul lui Cristian Hostiuc unde a povestit despre Urban Events. Cei interesați pot citi întreg interviul mai jos!

 

CH: “Cum asiguri entertainment la evenimentele private?”, o discuție cu Alex Iancu, de la Urban Events. Alex, salut, ce faci?

AI: Salut, Cristian!

CH: Deci tu ești, la un moment dat, responsabil cu muzica, șprițul, băutura, fetele, băieții, tot, nu?

AI: Aș putea spune că șprițul și băutura le lăsăm în partea restaurantelor, dar noi ne ocupăm cu muzică, partea logistică.

CH: Deci ce face Urban Events?

AI: Ce face Urban Events? Urban Events este un concept de entertainment pentru evenimente private, care funcționează în două direcții: o direcție legată de partea logistică, sceno-tehnică, lumini, sunet și componenta care putem spune noi că este foarte bine dezvoltată este cea de entertainment.

CH: Adică?

AI: Entertainment de la DJ (avem o echipă de DJ, o echipă de entertaineri MC) până la trupe de cover-uri și un taraf dedicat Urban Events.

CH: Ok, și un taraf.

AI: Da.

CH: Adică dacă vrea unul la o nuntă lumini, umbre, dansul miresei sau dansul de început, DJ, MC și taraf, la tine vine.

AI: Mergem foarte mult în direcția evenimentelor personalizate, custom. Ne dorim foarte mult să cunoaștem oamenii înainte să venim cu o soluție personalizată. De obicei, ei apelează la recomandări, la cunoștințe, adică pot spune că 80% dintre evenimentele noastre sunt prin recomandări. Ei vin, ne cunoaștem, identificăm profilul clientului prin diverse instrumente pe care noi le avem, pe care o să le enumăr mai târziu, iar identificând profilul evenimentului putem să îi sugerăm anumite soluții. Putem să construim împreună.

CH: Dar tu îți dai seama în funcție de cei doi care vin cam ce li s-ar potrivi? Că, de obicei, fata e MC-ul, ca să zic așa.

AI: Într-adevăr, cuplul, mirii, sunt propriii entertaineri la eveniment, asta este clar. Decizia unui cuplu, pentru că este poate printre primele lor decizii ca și cuplu (nunta în sine), este într-o zonă emoțională, și noi trebuie să identificăm împreună, printre multitudinea de nevoi, ce li se potrivește, să dăm la o parte, și de o parte, și de cealaltă, să vedem ce li se potrivește lor din ceea ce avem în portofoliul nostru. Poate soluția nu este la noi și atunci încercăm să discutăm din aproape în aproape, să le oferim un fel de consultanță. Aceasta este cheia, de fapt cea mai mare muncă. Evenimentul în sine este un rezultat al comunicării noastre permanente care poate să dureze și un an de zile, un an și jumătate.

CH: Spre exemplu, ei cu ce vin? Cu ce idei vin și cu ce idei pleacă? Și de idei se implementează? Când vin amândoi la o masă, ținându-se de mână și el vrea ceva, dintr-o dată ea vrea altceva, el începe să se enerveze, ea începe să scoată ghearele și așa e prima discuție în familie.

AI: E clar că profilul nostru țintă este mireasa. Adică ne-am construit un profil căruia trebuie să ne adresăm. Vă spun sincer că avem o marjă de convertire în momentul în care ne vizitează la sediu de peste 90%.

CH: Dar cu ce reușești să îi convingi? În afară de recomandarea altora care au spus „Da, băi, a fost ok. A fost legea lui Murphy și nu ni s-a tăiat sunetul”.

AI: Avem niște factori diferențiatori pe care îi evidențiem, avem un instrument pe care noi îl folosim.  Preview your Urban Event se numește și este un set de întrebări, un set de 35 de întrebări despre care încercăm să povestim într-o primă fază, să ne facem o fișă, și acolo sunt întrebări la modul: Media de vârstă a invitaților este? Ce număr de invitați avem? Proveniență, zonă geografică? Ce radio ascultă în mașină? Dacă ar fi să iasă într-un pub, într-un club unde ar ieși? Părinții – dacă vor să fie implicați în eveniment, dacă sunt genul extrovertiți, dacă sunt entuziaști. Nașii – dacă au ceva preferințe muzicale. Ce nu își doresc sub nicio formă din punct de vedere muzical. Sunt tot felul de elemente pe care noi le luăm în considerare pentru că muzica este universală, adică entertainerii, și soliștii, și trupele au un repertoriu. Dar repertoriul este foarte vast, iar noi trebuie să venim cu acele elemente care funcționează, care implică invitații în eveniment, care îi distrează, pentru că mulți spun că au fost la o nuntă unde a fost ca la concert, ne-am uitat, au fost artiști main stream, ne-a plăcut, dar noi nu prea am dansat. Ei, scopul nostru și motto-ul, de fapt, este Dance Now, Think Later.

Alex Iancu Nunta

CH: Adică tu trebuie să convingi invitații să vină la dans.

AI: Da, acesta este obiectivul nostru numărul 1.

CH: Și cum poți să faci lucrul ăsta? Adică prin ce: muzica adecvată, MC-ul îi invită? Reușește să îi invite el personal și atunci oamenii se simt mai confortabil?

AI: Partea de MC la noi – am ales să lucrăm cu niște oameni care simt să facă asta, adică au vocație. Meseria de MC la evenimente, în principal, nu poți să o faci pentru bani. Simți să o faci sau nu, ai skill-uri de comunicare, știi ce să punctezi, când să punctezi, ce glumiță să faci, cum să vii cu anumite elemente, astfel încât să ridici omul de la masă, pentru că sunt oameni introvertiți, care stau pe scaun efectiv și cărora le lipsește un impuls ca să vină pe ringul de dans. MC-ul are un rol cheie la noi. De ce? Pentru că, fiind un concept cu foarte multe elemente în cadrul unui eveniment, avem artiști de cover, avem artiști de folclor, avem momente dedicate de improvizație pe percuție, saxofon sau vioară, care împreună cu DJ-ul pe setul DJ creat live, o improvizație de instrument și cu MC-ul, aduce un plus valoare fantastic, poate pe muzică veche, poate pe muzica anilor noștri, de la radio. Bine, este conform cu brief-ul și pe trio-ul ăsta poți să dai energie foarte bună, la care invitații să rezoneze.

CH: Dar, până la urmă, cred că nunțile noastre sunt comune, adică nu prea am văzut să lipsească, de exemplu, sarmalele cu mămăliguță, cu ardei și cu smântână. Deci, dacă lipsesc, este ca și cum nu ai fost la o nuntă.

AI: Asta așa este.

CH: De ce e așa? Ce muzică merge la sarmale?

AI:  Muzica lăutărească. O muzică folclorică, o muzică autentică, gen Maria Tănase, zona asta e potrivită. Asta ar fi ceva foarte românesc. Dar sunt clienți care îți doresc ceva atipic, poate ceva muzică lounge, un pic de jazz, ceva muzică de ambiență, să le tihnească mâncarea, ca mai apoi să petreacă. Cred că la noi se diferențiază clar ce înseamnă interval de dans (se dansează pe niște intervale), iar partea de masă este bine delimitată, un sfert de oră, 20 de minute cu volumul mai redus, astfel încât oamenii să converseze.

CH: Adică la masă nu trebuie să ai pe cineva care să îți cânte.

AI: E bine să îți și cânte. Depinde ce își doresc.

CH: Dar așa, mai soft.

AI: Mai soft, ca să poată să socializeze și să servească atunci când mâncarea este caldă.

CH: Uite, de exemplu, vin doi, el și ea, ea și ea, el și el, în fine, ce se poartă acum, și dacă tu ar fi să le faci un program, cu ce ai începe? Adică, cineva vine și zice: băi, Alex, știi ceva, mă doare capul să mai stăm și de asta, fă tu cum vrei tu.

AI: Cum vreau eu? Păi, după ce le adresez întrebările de rigoare și îmi iau niște informații despre ei, sunt 3 componente: una ar fi ce îți doresc ei, și despre asta am discutat, vorbim un pic și despre invitați, pentru  că nunta este și despre cei cu care te înconjori.

CH: Adică despre obligațiile părinților.

AI: Poate sunt prietenii tăi, poate sunt veri, cunoștințe, rude. Și al treilea punct ar fi bugetul. Trebuie să ne raportăm la un buget în ton cu prețul pieței, pentru că ei au mai fost la nunți, a mai făcut un verișor o nuntă sau un botez, adică știu prețurile. Și, încercăm să mergem în zona lor de confort cu partea financiară, iar ce depășește zona de confort, ar fi, practic, o investiție în muzică dedicată. Ce cred eu că funcționează în vremurile noastre? Diversitatea.

CH: Adică de toate pentru toți?

AI: Diversitate pentru că îți dorești să vii la un eveniment, ai fost la foarte multe evenimente de-a lungul timpului și îți dorești ca acel eveniment să fie special, să fie unic, să fie un eveniment în care, pur și simplu, cum spune motto-ul nostru, să lași grijile deoparte, să te simți bine. Nu e nevoie să îl studiezi pe celălalt că are o rochie sau că are un costum mai special, ideea este să treci peste barierele astea și să te simți bine. Am multe idei, adică am multe gânduri care funcționează și pot spune că în peste cele 500 de evenimente pe care le-am organizat dacă ar fi să mă gândesc la trei evenimente care să aibă componente identice, nu pot să le identific. Adică sunt personalizate pe nevoia lor. Însă am un exemplu care mie, personal, îmi place. Adică văd un eveniment pe malul lacului sau lângă o apă, lângă verdeață, care să aibă o temă pe care plannerii o recomandă, în general. Sunt planneri care se ocupă de treaba asta și îți atribuie tema în funcție de personalitatea ta, de cuplu. Muzica trebuie să fie foarte fresh, diversitate în funcție de preferințe. Poate fi o trupă de cover-uri, cu 3 intervenții, care să vină în completare cu un DJ și un MC, foarte buni, cu muzică diversificată. Ceva folclor e musai să fie. Poate fi un program de folclor pe tot evenimentul sau pot fi intervenții mai scurte, să danseze omul o horă, o sârbă, că așa e tradiția la noi. În special străinii se bucură.

CH: Deci dacă ai invitați străini, trebuie să vii cu folclor.

AI: Este recomandat. Mai mult decât atât, să vii și cu niște dansatori îmbrăcați în costum tradițional. Noi încercăm să păstrăm partea asta de vestimentație.

CH: Cât ar costa? Adică de la cât la cât?

AI: Păi la noi costă pachetul simplu de DJ și MC, sonorizare (pentru că logistica este foarte importantă) 890 de euro. Este pachetul simplu, de bază, pe care îl recomand și care poate susține un astfel de eveniment cap-coadă.

CH: Și dacă ai niște trupe? De cover. Nu îl aduci pe Bitman și pe Loredana.

AI: Noi suntem un concept, noi nu intermediem. Am încercat să dezvoltăm cu niște parteneri în care noi am avut încredere și mă bucur că în cei 5 ani de când facem asta au crescut atât individual, cât și ca echipă. Putem ajunge până la 5000, unde 5000 înseamnă o investiție și ai de toate.

Alex Iancu Dj

CH: Ai avut nunți sau evenimente cu 5000 de euro?

AI: Am avut, au avut un taraf, cu două-trei voci de folclor, au avut niște momente de improvizație cu saxofon, cu percuție, cvartet la primire, muzică ambientală. A fost complex și mai divers, însă are sens în momentul în care ai undeva la peste 250-300 de invitați, pentru că trebuie să raportezi bugetul, bineînțeles, și la persoane.

Partea a doua a interviului

Mai multe articole